| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Jenže Monty, tady nemůžeš říct s určitostí, že to dítě není integrace SCHOPNÉ, protože se to jeví, jako že škola ještě nevyčerpala všechny možnosti, jak mu pomoct.

Možná se všichni shodneme na tom, že chování toho chlapce v současné době je pro spolužáky značně obtěžující a že je potřeba nějak zajistit, aby to nedělal.

Shodujeme se v tomto i s maminkami na "opačné straně spektra" v této diskusi (Len, Delete, Babiki..?)

Jsem laik, ale jako nejvíce nasnadě se mi jeví, že by to měl řešit ten asistent, konečně od toho ho tam ten mládenec má, ne? A evidentně v tomto existují ještě rezervy. Někdo tady psal, že v jejich škole asistent při takovém záchvatu dotyčného odvede do klidové zóny, kterou tam mají za tím účelem zřízenou, a je-li to potřeba, učí ho tam dvě hodiny sám. Musí to být pro toho asistenta dost náročné, ale proto tam přeci je?

A shodneme se i v tom, že nezvládnutá integrace je průšvih a stres pro všechny zúčastněné, tedy učitele, spolužáky a asi i pro toho dotyčného?

Já myslím, že kdyby to bylo něco, jako popisuje tuším babiki - tj. dítě má problém, ale všichni okolo něho se snaží to řešit a víceméně se jim to daří - tak by to nepůsobilo takové vášně. Já si myslím, že integrace je dobrá věc a že to může všem zúčastněným dost dát, ale taky si myslím, že ani maminkám integrovaných dětí není/nemělo by být jedno, že jejich dítě má nějaký problém (o těch přestávkách asi nekřičí proto, že by byl spokojený, asi je tam nějaký spouštěč? hluk nebo zmatek? který mu nedělá dobře), který není trvale správně uchopen a trpí tím to dítě i jeho spolužáci.

A fakt si nemyslím, že řešením by mělo být toho spolužáka vyloučit ze školy, ale nějak zabránit tomu, aby neustálým křikem obtěžoval ty ostatní - lze-li toho dosáhnout tak, že ho asistent ze třídy odvede na klidnější místo, nechť to tak je.





Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?