Suzo,
no, špatně - on je nastavenej na průměr, no. A do průměru se každej se vším nevejde. Málokterý člověk je ve všem průměrnej.
Nemyslím si, že to základní školství je nějak výrazně "blbě". Spíš jsou slabiny v tom speciálním, pro děti s nějakým handicapem.
Ono i u těch nadaných je to složitý, zase platí, že prakticky nikdo není nadaný na všechno. Jednosměrně zaměřenej génius stejně ty základy mít musí a to, co je navíc, zvládne obvykle sám, bez pomoci.
Možná je problém v tom individuálním přístupu k žákům, ale to zase ve třídě s 30 dětma není moc reálný. I když já si třeba na základku, kam chodí syn, nemůžu stěžovat; jeho učitelka pochopila, že s ním nic dělat nejde a pokud ho nezaměstná něčím, co ho baví, tak spolupracovat nebude. On je mimoň a těžkej individualista, ovšem má kliku na lidi, takže třeba v ZUŠce si ho dokonce vybrali do nějaký učebnice jako vzorový příklad žáka, u kterýho je kontraproduktivní s ním pracovat, protože má svoji cestu a jde si po ní. Věřím, že by to každej učitel nedal, takže děkuju Bohu, že jeho třídní to zvládá ještě celkem dobře.