Přidat odpověď
Netrap dítě ani sebe. Dítě může dozrát, známky nejsou bezprostředním obrazem studijních předpokladů a už vůbec ne inteligence. A i kdyby na tom dítě bylo co se "školní inteligence" (nezaměňovat s obecnou inteligencí) hůř, může mít jiné vlohy. Ty se snažte najít a rozvíjet. Já vím, lehko se řekne, těžko udělá.
Moje dítě taky není studijní typ, ovšem hlavní problém je, že se vůbec nesnaží a nechce. Známky má horší než odpovídá jeho schopnostem, to říkají učitelé, ne jen já. To mi vadí, ale do deváté třídy jsem to nedokázala zlomit. Teprve teď, když jde o SŠ, syn vidí, že jsme nekecali, když jsme mu říkali, že vysvědčení v osmičce a devítce je důležité, ale stejně se neučí.
A jestli Tě to uklidní, moje známky na prvním stupni Zš nebyly nijak oslnivé (jsem dysgrafik a tenkrát se to neřešilo), na druhém stupni a na gymplu jsem měla vyznamenání a u státnic na VŠ samé jedničky.
Předchozí