Přidat odpověď
Něco se nabiflovat zpaměti je věc jedna a pochopit, zase věc druhá.
Syn má teď násobilku 10 a zkoušeli jsme i 9. Určitě nedá zpaměti násobky 9, ale zatím si je odvozuje od té desítky. Tzn. ví, že 10x7 je 70 a když odečte od 70 sedmičku má 9x7. To zatím považuju za důležitější, než papouškovat 9,18,27,36.......
Když umí vypočítat 4+3, ví taky kolik je 24+3. Nejdřív jsme ale na počítadle dělali jen desítkovou řadu do stovky, pak přidávali i jednotky.
Na jednom pruhu papíru 10 čtverečků (pruhů máme 10 kusů)
na dalších papírkách jen jeden čtvereček
Počítáš příklad 12+ 4 - Vezmeš jeden dlouhý papírek s deseti čtverečky, k němu přidáš dva malé + vedle položíš čtyři malé čtverečky.
Je to potřeba vidět před sebou, když si to dítě nedokáže představit.
Dřevěné počítadlo taky udělalo dobrou službu.
Předchozí