Tak mně je bližší CS, protože umožňuje dítěti se dříve písemně vyjadřovat, obdobně jako u genetické metody čtení hůlkové písmo.
Vadí mi, že se automaticky počítá s tím, že když se dítě začne učit CS, tak už se nebude učit psací písmo nebo že ho dokonce ani nebude umět číst
.
Já bych byla nejradši, kdyby dítě v první třídě začalo tím jednodušším (hůlkové nebo CS), a později přibralo i psací. Právě proto, že některým dětem opravdu způsobuje komplikace soustředit se na složitost psacího písma a zároveň na gramatiku a obsah. Takže jednodušším písmem umožnit dítěti posunovat se dál, zapisovat si, psát...a psacím to pak doplnit. V pozdějším věku je pak i dítě o něco zralejší, takže psací písmo by se mělo naučit snáz.
No u dětí, kterým by to psací prostě nešlo, by to nevadilo, protože by už měly zavedený způsob písemného projevu.