Přidat odpověď
Já tady opravdu nechci hájit domácí školu jako plnohodnotnou alternativu k veřejnému školství (plnohodnotnou v tom smyslu, že by byla schopná převzít úkoly veřejného školství v tom samém rozsahu - prostě to bude dílčí alternativa pro omezený okruh dětí). Ale zatím tu nezazněly podložené argumenty proti. To se týká i toho intenzivního styku s vrstevníky. Řekl bych, že ve školce dítě intenzivní styk s vrstevníky ještě má. Ale ve škole? Tam může být ten styk několik hodin denně, ale přitom klidně velmi povrchní. Navíc dělení do skupin po jednom roce narození není nijak přirozené, z obecného hlediska jsou asi mnohem přirozenější dětské skupiny zahrnující, například, celý průřez někde od začátku školního věku do puberty. Dál, přirozený asi bude denní intenzivní styk s dospělými - a ten ve škole není. Je častý, ale není intenzivní, bráno z hlediska dvoustranných interakcí (které jdou navíc převážně jedním směrem). Takže sociální návyky ze školy jsou taky deformované.
Předchozí