Přidat odpověď
To já chápu. Ale svobodu naprosté většiny ostatních to ohrožuje čistě teoreticky, protože o domácí škole nikdy neuvažovali a asi ani nebudou. Opravdu nebagatelizuju význam domácí školy pro tebe konkrétně nebo pro jiné, neshazuju to ze stolu s tím, že je to nepodstatné.
Svoboda volby je omezena nebo ohrožena tisíci jinými způsoby (kterým navíc každý druhý jim přitom přikládá různou váhu). Omezení volby bude vždycky existovat, v praxi to jinak nejde a demokracie se nezboří. Jde o to, v čem a jak konkrétně.
Ale možná jsem jenom trochu přecitlivělý na volání o ohrožení demokracie, když je namístě argumentovat k věci. Tj. že to přináší něco dobrého pro ty, kteří se domácího vzdělávání účastní (a pokud ne, tak v podílu řekněme srovnatelném s veřejným školstvím). Mluvit o ohrožení demokracie by se mělo raději střídmě a takové řeči dobře vážit (ale pokud, tak se vším důrazem). Jinak to může dopadnout jako s tím pasáčkem z bajky, který pořád volal "Vlk, vlk!", a když nakonec vlk opravdu přišel, nikdo už ho neposlouchal.
Předchozí