Přidat odpověď
"Je potřeba udělat nějaký výzkum v ČR, ale asi je na to brzy, většina dětí z DŠ není ještě v pracovním procesu. Kanada je fakt docela jinde než my. To je výzkum v rámci Kanady, tam to navíc někdy jinak než s DŠ ani nejde. Jsou tam odlehlé farmy, kde se do školy nikdo nedostane.
Tak třeba:
http://www.rodina.cz/clanek3686.htm"
A já bych studii z Kanady naopak nezavrhoval. Je tam dětí z domácích škol hodně - velký, tedy i průkaznější vzorek. Kanada se v mezinárodních testech, např. PISA, umisťuje výš než Česko, takže si nemá na vzdělání mírnější měřítka, přitom je ekonomicky rozvinutější, takže by pro ně nějaký výraznější propad ve vzdělání doma vzdělávaných dětí pro ně asi byl problém, i politický, ještě spíš než u nás, ne?
Jestli to tam jde nebo nejde z geografických důvodů, je úplně vedlejší, podstatné je, jaké má domácí vzdělávání výsledky, a v tom hraje motivace jen podružnou roli.
A odpusť, ale názor jedné paní na rodině.cz pro mne není směrodatným obrazem kanadského školství, určitě ne víc než třeba ty testy PISA. Já ti můžu dát z první ruky příklad základky z českého městečka (střední Čechy, žádný zapadákov), kde děti na druhém stupni neumějí pořádně číst. Kdo při čtení nahlas nezadrhává nebo neslabikuje, má automaticky jedničku, aniž se snaží (ze všech kluků ve třídě jeden, sedmá třída, dva roky zpátky).
Předchozí