Přidat odpověď
To by mne zajímalo, jakou?
Jinak osobně si myslím, že role školy coby nástroje k upevnění sociální koheze tak rozsáhlého a složitého společenství, jakým je národ (ve smyslu people, státní občané) je opravdu k zamyšlení. Nejde tedy jen o socializaci jednotlivce, jde o složitější proces vzájemné nebo spíš síťové socializace. U nás není tolik palčivý problém integrace přistěhovalců, kde je veřejná škola velmi důležitá (ale pro integraci Romů a sociálně vyloučených vůbec je to podobné), což hraje roli v USA, Kanadě a Austrálii, kde je všude domácí vzdělávaní velmi rozšířené, ale i tak - někde asi bude hranice, kde individuální zájem už nepřevýší skupinový. Bylo by záhodno po tom trochu pátrat, aspoň teoreticky, což ovšem předpokládá definovat roli školství a to nejen politicky (i když také politicky), ale hlavně prakticky.
Chápu, že stát by neměl vykonávat funkce, které nutně vykonávat nemusí a které lze lépe zajistit jinak, nicméně pro mne není stát jen nutné zlo, má i pozitivní funkci a přímá úměra - méně státu=lepší život občanů podle mne neplatí, je v ní díl pravdy, ale tak, jak to někteří berou, je to spíš magické ideologické zaklínadlo.
Předchozí