| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Dvě věci: České dráhy bychom neměli zvlášť peskovat za něco, co je běžné i jinde, a nejen ve státním sektoru: ona ani kvalita práce, nebo třeba platební disciplína u soukromníků není zrovna vysoká. Na druhou stranu - právě proto, že jsou státní, proč by zrovna dráhy nemohly a dokonce neměly být ostrůvkem pozitivní deviace? Firemní kultura, promítající se i do těch hajzlíků, by se v takové centrálně řízené firmě mohla zavést úplně stejně, jako třeba ve velkých bankách, a stát by na tom měl mít zájem.

Bohužel, na tom mají podíl i stávkující nebo stávkami hrozící železničáři, jejichž odborářští vůdci od 90. let nejenže hrozili shodit každého šéfa drah, který by se snažil o nějaké reformy, ale více či méně za tím prostě skrývali i politické požadavky. Jistě, ti obyčejní železničáři v tom viděli boj za sociální požadavky, ale do funkčnosti drah se to promítlo neblaze. Svůj podíl na tom má i Klaus - ten se totiž tisíckrát zaklínal Thatcherovou, ale jak došlo jednou na lámání chleba (u drah, v případě D. Zeleného), "po thatcherovsku" sklapl podpatky a ředitele nemilosrdně obětoval, aby si železničáře nepohněval, ani se nepokusil vyjednávat. A to se stalo precedentem i do dalších let.

Jinak ale, krom té čistoty, je hlavním problémem osobní železniční dopravy čas. Dráhy doplatily na to, že autobusová doprava byla na rozdíl od železniční v 90. letech privatizována, čímž odpadlo dříve obvyklé čekání za zpožděný spoj. Bohužel, na kombinované vlakové-autobusové spojení se dnes nedá spoléhat (když už, tak opačně), čímž se snížila i vytíženost vlakových spojů, které počítaly s tím, že vlakový spoj doveze cestující po hlavní část cesty, a tam, kam už koleje nevedou, je doveze autobus. A k tomu navíc rychlost silniční dopravy významně vzrostla, zatímco té železniční jen málo nebo vůbec.

Jenže máloco z toho jde na vrub drah jako takových. Většina problémů s tratěmi, až už jde o výpadky nebo o zrychlení provozu tratí, jde na triko politice, resp. prorůstání politiky do ekonomiky. Proto u nás, abych parafrázoval sloga ČD, "vlaky stojí, auta jedou."

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.