Přidat odpověď
a ještě pro ty, kdo ironizují nadané děti - tady je hezky sepsaná charakteristika takových dětí http://www.ppptrebic.cz/prectete-si/nadane-dite
jenom vybírám:
- Učí se rychleji a kvalitněji než vrstevníci, potřebují jen malou pomoc druhých.
- Mají výbornou paměť, potřebují minimálně opakování a procvičování.
- Rozumí abstraktním pojmům a konceptům, potřebují minimum konkrétních příkladů.
- Používají vyšších úrovní myšlení (analýza, syntéza, problémové myšlení, evaluace).
- Mají dobré pozorovací schopnosti, dokáží rozlišit i nepatrné detaily, nic jim neunikne
- Vidí neobvyklé vztahy a souvislosti.
- Mají rozvinuté divergentní myšlení – množství nápadů, alternativ řešení, originalita.
- Projevují silný zájem o některá témata, často neobvyklá, jsou zvídaví, kladou dotazy.
- Dokáží se dlouhodobě koncentrovat v oblastech svého zájmu.
- Mají rozvinutou slovní zásobu, dobře se vyjadřují, rádi diskutují, argumentují.
- Často čtou již v předškolním věku.
- Mají množství znalostí, které si bez obtíží vybavují a aplikují.
- Preferují složitost, chtějí najít sami řešení.
- Jsou vnitřně motivovaní, vytrvalí, jdou za svým cílem.
- Kladou sobě i ostatním vysoké požadavky, bývají perfekcionističtí.
- Jsou nekonformní, nezávislí, neradi se podřizují pravidlům a autoritě.
- Mají rozvinutý smysl pro morálku, spravedlnost, pro fair play.
- Mají neobvyklou smyslovou vnímavost.
- Intenzivně prožívají okolní dění, bývají přecitlivělí, empatičtí.
- Mají smysl pro humor, používají ironii.
- Mívají extrémní postavení ve skupině – přirození vůdci nebo outsideři.
- Vyhledávají společnost starších dětí nebo dospělých.
Předchozí