Buchli,
no jak to popisuje ona paní, tak je to tak, že pokud je dítě individuálně integrované a má IVP, tak škola ty peníze dostává, ne že ne. Pravda je, že často se to obchází a škola je tlačená do toho, aby tam ta integrace nebyla napsaná a šlo právě jen o to zohledňování specifických potřeb. Ale na integrovaného žáka ty peníze musí dostat a dostává. A pak vzniká další problém v tom, na co jsou ty peníze použité. Jestliže dítě s SPU potřebuje nápravy (kompenzačních pomůcek je minimum a nebývají příliš nákladné, podstatné jsou právě ty nápravy a tedy mzdové prostředky na člověka, který je povede), je povinností školy ty peníze použít na ty nápravy.
Takže pokud je na škole dítě integrované kvůli SPU, ta hodina náprav by se tam měla někde objevit.
Jiné to bude tam, kde mají školního speciálního pedagoga, tam to dítě může docházet třeba na jednu hodinu češtiny a jednu hodinu matiky týdně k tomu speckaři (místo svých hodin ve své třídě) a je to taky ono využití pro potřeby žáka.
Ale koupit dyslektikovy čtecí okénko jaksi nestačí
.
Jinak tohle byla moje reakce na to, že Raduna psala, že by to mělo být....on to už prostě je...jen se to někde nedělá, ale to není problém systému, zákonů, ale těch konkrétních škol....