Přidat odpověď
Možná jsem s tím dokazováním použil moc takový definitivní výraz. Ale uznání dospělých takhle staré dítě vnímá. Chce být "jako oni" a to zahrnuje udělat sám podobné věci, jako dělají oni. Asi to nevnímá tak jasně, ale uvědomuje si rozdíly mezi tím, s jakým respektem se k sobě chovají dospělí, a s jakým se chovají k němu (a jiným dětem). Dospělí se většinou nemusejí dovolovat, nebo nedovoluje se jim a nezakazuje tak, jako dětem. A zároveň, že dospělí dělají věci většinou samostatně. Aspoň nějakou, i když třeba neurčitou souvislost tam podle mne vidět může. Tj. když bude dělat věci samostatně, bude mít větší volnost. Proto taky, pokud se mu zakazuje dělat věci samostatně, reaguje nejspíš tak, že se snaží dělat ještě víc samostatně. Neřídí se prostě tím, že se mu věci zakazují a nepřizpůsobuje se tomu. Přizpůsobuje se tomu, co vidí kolem sebe obecně. Prostě zesiluje úsilí v tom směru, který má kolem sebe vypozorovaný. V tom nemusí být vědomá úvaha ve stylu "když teď... tak potom."
Předchozí