Přidat odpověď
Napsala jsme ještě včera do poradny Dtestu, jak radila Šuplík...toto je odpověď, kdyby to někoho zajímalo pro jeho účely.
Jen mi tedy ještě chybí informace, zda i přes zamítnutí máme nárok na placenou opravu a do kolik dnů.
Dobrý den,
děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest.
Zde vidím tedy několik do očí bijících porušení zákona! Napíši v bodech:
1. Prodejce nemá právo si dávat jako podmínky uplatnění záruky - placený servis po určité době nebo najetých km. Tuto podmínku nelze klást spotřebiteli v zákonné záruce 24 měsíců. Tato podmínka by byla možná pouze ve smluvní záruce (např. po 2 letech máte ještě další 3 roky zaplacenou nebo v ceně- v těchto nadstandardních 3 letech lze takovou podmínku smluvit). Jinak taková podmínka v zákonné záruce 2 roky je ustanovení, které krátí práva spotřebitele a z tohoto důvodu je právně bez významu a nepřihlíží se k ní dle § 1812 odst.2 občanského zákoníku. Tedy jakoby nebylo. Pak to nemůže být ani důvodem k zamítnutí reklamace.
2. Pokud věc kupujete skutečně jako spotřebitel, nemůže vám prodejce vaši záruku 2 roky dle zákona zkrátit na méně. Například 3 měsíce, půl roku atd. Samozřejmě je možné, že věc se opotřebí nebo zanikne dříve (životnost) a na tu se samozřejmě záruka nevztahuje.
To je však individuální případ každé reklamace a posouzení. Nelze říci dopředu, že na toto má spotřebitel pouze 3 měsíce.
3. Prodejce může reklamaci zamítnout ale její zamítnutí musí řádně odůvodnit. Nemůže její zamítnutí odůvodnit důvodem, že jste nebyli na placeném servisu - viz. bod 1.
4. Prodejce nemůže reklamaci odmítnout přijmout! Je povinen zboží v záruční době do reklamace přijmout a vystavit o tom písemné potvrzení dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud prodejce odmítá, obraťte se na Českou obchodní inspekci, která může prodejce za toto pokutovat. V příloze zasílám vzor podnětu ČOI.
Po půl roce u zamítnutí reklamace je prokázání vady na spotřebiteli. Reklamujte tak znovu oficiálně písemným doporučeným dopisem na sídlo prodejce nebo osobně, ale musí vám na vaši kopii potvrdit převzetí. V příloze posílám vzor reklamace.
Pokud prodejce takovou oficiální reklamaci zamítne, jedinou účinnou obranou je znalecký posudek. V případě, že vám soudní znalec dá za pravdu, že je to vada věci, tak náklady na něj je pak prodejce povinen zpětně proplatit. Seznam soudních znalců naleznete na www.justice.cz.
Předchozí