| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Napsala jsme ještě včera do poradny Dtestu, jak radila Šuplík...toto je odpověď, kdyby to někoho zajímalo pro jeho účely.
Jen mi tedy ještě chybí informace, zda i přes zamítnutí máme nárok na placenou opravu a do kolik dnů.

Dobrý den,
děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest.

Zde vidím tedy několik do očí bijících porušení zákona! Napíši v bodech:
1. Prodejce nemá právo si dávat jako podmínky uplatnění záruky - placený servis po určité době nebo najetých km. Tuto podmínku nelze klást spotřebiteli v zákonné záruce 24 měsíců. Tato podmínka by byla možná pouze ve smluvní záruce (např. po 2 letech máte ještě další 3 roky zaplacenou nebo v ceně- v těchto nadstandardních 3 letech lze takovou podmínku smluvit). Jinak taková podmínka v zákonné záruce 2 roky je ustanovení, které krátí práva spotřebitele a z tohoto důvodu je právně bez významu a nepřihlíží se k ní dle § 1812 odst.2 občanského zákoníku. Tedy jakoby nebylo. Pak to nemůže být ani důvodem k zamítnutí reklamace.

2. Pokud věc kupujete skutečně jako spotřebitel, nemůže vám prodejce vaši záruku 2 roky dle zákona zkrátit na méně. Například 3 měsíce, půl roku atd. Samozřejmě je možné, že věc se opotřebí nebo zanikne dříve (životnost) a na tu se samozřejmě záruka nevztahuje.
To je však individuální případ každé reklamace a posouzení. Nelze říci dopředu, že na toto má spotřebitel pouze 3 měsíce.

3. Prodejce může reklamaci zamítnout ale její zamítnutí musí řádně odůvodnit. Nemůže její zamítnutí odůvodnit důvodem, že jste nebyli na placeném servisu - viz. bod 1.

4. Prodejce nemůže reklamaci odmítnout přijmout! Je povinen zboží v záruční době do reklamace přijmout a vystavit o tom písemné potvrzení dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud prodejce odmítá, obraťte se na Českou obchodní inspekci, která může prodejce za toto pokutovat. V příloze zasílám vzor podnětu ČOI.

Po půl roce u zamítnutí reklamace je prokázání vady na spotřebiteli. Reklamujte tak znovu oficiálně písemným doporučeným dopisem na sídlo prodejce nebo osobně, ale musí vám na vaši kopii potvrdit převzetí. V příloze posílám vzor reklamace.
Pokud prodejce takovou oficiální reklamaci zamítne, jedinou účinnou obranou je znalecký posudek. V případě, že vám soudní znalec dá za pravdu, že je to vada věci, tak náklady na něj je pak prodejce povinen zpětně proplatit. Seznam soudních znalců naleznete na www.justice.cz.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 7+2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.