Julliet, "jasně - prásknu ho, neprásknu ho - když ho neprásknu, budu "spolupachatel" a dostanu důtku, když ho prásknu, půl třídy se mnou nepromluví, ale zas když se to nevyřeší, celá třída nepojede na výlet...a pod...vyhodnotit takové situace, jak říkáš . nenasimiluješ to"
ale PROČ by mělo být potřeba zrovna takovouhle situaci simulovat? V běžném životě se nic tak absurdního neděje, leda ve vězení nebo na extra blbém pracovišti.
Stejně tak obecně velký kolektiv vrstevníků se vyskytuje JEN ve škole (nikdy v pozdějším či jiném životě), takže netuším, proč by se v něm člověk měl umět pohybovat, pokud to teda nepotřebuje právě pro tu školu. Co se týká škol v přírodě a výletů ty právě jen simulují normální prostředí, ve kterém se jinak člověk pohybuje, a na tábor s lidma, které dítě zná ze zájmové činnosti, je samozřejmě možné ho poslat i bez školní zkušenosti s 30 vrstevníky.
Monty, ze školy tedy žádné klíčové zážitky nemám
Jinak teda domškolu jsem nerealizovala (jednak to v té době asi nešlo, nevím), protože mi stačila RD, jak tu již někdo psal... Ale ty argumenty z hlediska dítěte (proti domškole), co tu píšete, mi připadají mimo.