Přidat odpověď
"Monty, například známkování, pochvaly, poznámky..."
Asi nechápu, co tím chceš říct.
Když dítě v určitém momentu nezvládá nějaký požadavek školy, je za to potrestáno (přesně takhle se to vnímá, i když teorie je jiná) špatnou známkou. To dítě jen v daný okamžik ještě nedospělo ve zrání do bodu, kdy by toho bylo schopno, ale protože v běžné škole je požadavek, že teď to umět musí, tak je prostě za hloupého nebo postiženého apod. Mluvím teď hlavně o prvním stupni, ale tam se právě pokládá základ ke všemu. Pochvaly a poznámky určité chování vyvyšují a určité odsuzují (pokud to dítěti přímo někdo neřekne, i tak si to podvědomě překládá jako že je špatné, v případě pochvaly, že je lepší než ty ostatní, které ji nedostaly; když mluvím o pochvale, nemyslím tím skutečnou zpětnou vazbu o tom, co už dítě dokázalo - ta právě dítě podporuje, ale ve školách se s ní málokdy setkáš); přitom to dítě prostě bylo samo sebou. Podotýkám, že jsem učitelka a vím, jak je těžké třídu zvládat a že není možné nechat je být různorodě samy sebou už kvůli jejich počtu a bezpečnostním opatřením.
Předchozí