Přidat odpověď
Pokud jde o nadání intelektové, tak asi nejdůležitější by pro mě byly vazby dítěte na ty děti, které jsou do běžné první třídy, a vůbec vazby v místě, stíhání běžného dětského života po škole a tak. Přesun do speciální školy bych zvažovala až ve chvíli, kdy by bylo jasné, že v běžné škole z toho kouká průšvih především v podobě šikany, popř. extrémní nudy. Ale to strašně záleží na učiteli, já měla na prvním stupni učitelku skvělou, která mě dokázala uchránit obého a měla jsem vpodstatě svůj IVP, i když nic takového oficiálně nebylo. Tak asi bych viděla, podle spolužáků a učitelů, a popř. pak dítě přesunula. O speciální škole bych jinak vážně uvažovala až od toho druhého stupně.
Pokud jde o nadání jiného typu, např. hudební, tak to bych asi tu speciální školu volila s větší pravděpodobností, protože v běžné škole je hudby opravdu poskrovnu a mimoškolní - no, to by záleželo na té konkrétní mimoškolní možnosti, jak by zas byla blízko či daleko a jeslti by právě pak už nebylo rozumější to mít přímo integrované do školní výuky, namísto lítání mezi školou a výukou hudby.
Předchozí