Přidat odpověď
Připomněla jsi mi s tím zájmem u učňovské školství docela časté lamentace "kapitánů průmyslu" o obnově učňovského školství, čehož se snaží dosáhnout tichými dohodami s regionálními politiky o omezování přístupu na gymnázia apod. Problém je v tom, že v pozadí je často dost zjevně vidět snaha rozvíjet takové ty podnikové učňáky, zkrátka obory, kde zásadní náplní výuky jsou praxe. Dotyčným samozřejmě nejde až tak o vyučené-zaučené, jim jde primárně o ty učně, což je ideální pracovní síla - směšně laciná, neodporující (podnik, jedoucí na učních, na odbory udělá snadno dlouhý nos), bez širšího rozhledu. Navíc bez kvalifikace, takže i perspektivně odkázaná na mateřský podnik nebo na dávky, takže když tam po vyučení zůstanou a nic jiného umět nebudou, ani se rozhlídnout kolem po lepším, lze je snadno průběžně vyhodit a zase nabrat, vznikla z pohledu zaměstnavatele ideální, tj. nepružná, závislá pracovní síla.
Předchozí