Přidat odpověď
Hodně se tady mluví o řemesle, ale znám případy kvalitních a schopných řemeslníků, kteří neměli nebo by neměli o zakázky nouzi, ale neumějí si například práci zorganizovat, neumějí hospodařit (finanční plánovat), neumějí odhadnout množství zásob... až dokonce spadnou do dluhové pasti. Typické případy to sice nejsou, ale až takové výjimky taky ne. Prostě doba, kdy i tomu zedníkovi stačil jen výuční list, je dávno pryč - a zase na druhou stranu, pokud nechce moc peněz, zdí rovně a je snaživý, ani ten výučák mít nemusí.
Možná by nebylo od věci zrevidovat středoškolskou výuku jako takovou, ale do toho se žádnému ministrovi nebude chtít, pokud nebude totální masochista. Přijde mi, že nemálo lidí, i mladých, má sice díky internetu a možnosti cestování zdánlivý přehled o celém světě, ale ve skutečnosti tápou v tom, jak vlastně funguje svět přímo kolem nich. Snad by se nestalo nic hrozného, kdyby se v rámci celého středního školství posílil důraz na finanční gramotnost atd. atd., zkrátka na nějaký společný, obecný základ pro budoucí uplatnění.
Předchozí