Z různých diskuzí tady začínám nabývat dojmu, že rodiče by nejraději, aby si učitelé zapomínání nevšímali. Stěžují si na obě praktikované varianty, tj. zhoršování známky z předmětu nebo známky z chování.
Jaká varianta je pro vás přijatelnější? Nebo máte jiný nápad?
Já jsem to dělávala tak, že jsem si u sebe v sešitě dělala čárky, kolikrát žák/student zapomněl. A pak, když na konci pololetí chodili, jestli si můžou vylepšit známku, jsem jim ukázala, jak moc se snažili během pololetí. Takže kdo každou chvíli něco neměl, tak tu příležitost nedostal nebo dostal těžší zadání než ten, kdo byl celou dobu pečlivější.
V případě, že šlo o zapomínání úkolů, které jsem chtěla známkovat, tak měli možnost donést ho do další hodiny (jen za čárku u mě v seště), pokud to neudělali, přišla pětka. Naopak, pokud třeba DÚ splnilo jen několik a většina se na to vykašlala, tak jsem jim prostě nasázela jedničky za snahu, aby si trošku zlepšili průměr
![:-)](/g/s/0.gif)
Z toho vyplývá i můj názor jako rodiče - uvítala bych hodnocení "přístupu k předmětu" spíš ve známce z daného předmětu než z chování.