Přidat odpověď
Pokud s tím všichni(jak rodiče i žáci) na začátku souhlasí-pak není problém.Hlavně ve vyšších ročnících.
Ale zásadní průšvih vidím již na začátku školních let(první stupeň,první třídy).
Stačí jedna paní učitelka,která děti od začátku první třídy nevede ke "kontrole".
Pak na to doplácí děti,kteří hold nejsou puntičkáři.(Přeci jen první stupeň je pro většinu dětí velká změna).
Např.za nás si pamatuji,že paní učitelka napsala zápis na tabuli a děti si vše zapsaly do notýsků.Ona si je vybrala/či prošla třídu a všechny kontrolovala,zda mají vše zapsáno.Otázka pár minut.Když se odcházelo ze třídy,zahlásila- vše uklidit ze stolu i z lavice.Všichni i ti roztržití si vše dali to aktovek.
Tím měli na úkoly doma všechny pomůcky.A rodiče zpětnou kontrolu díky zápisům v notýsku,co přesně děti mají za úkol a zda si pamatují či né.A dítě mohli upozornit a vést k pořádku.
Takže na pořádnost byl "tlak" z obou stran-jak ve škole,tak z domu.(Jasný mluvím o rodičích,kteří fungují,že).
Proto mě nemile překvapilo,jaký chaos ve třídách dnešních prvnáčků a dalších nižších ročníku je nyní.
Komunikace s učitelkou vázne(není na ni žádné spojení a když se přijde do školy,nikdy nemá čas).Těžko pak rodiče vědí co a jak dítě má a nemá mít.Nemají možnost ze začátku dítě učit tomu,aby mělo vše v pořádku.
Největší šok,bylo pro mě zadání úkolu v notýsku,na který bych potřebovala překlad na fieroglyfy, Na mou otázku,co to jako má být bylo,že paní učitelka spěchala a tak to nestihl dopsat...Apod
Nebo kdy se zadání úkolu dalo vyložit různě.A samo dítě nevědělo,jak úkol splnit a druhý den donese špatnou známku.(Velmi demotivujíci pro malé děti.Začnou se bát do školy chodit a přestanou se snažit,vždyt vždy se něco najde co je špatně a pani učitelka(pro ně skoro bůh) se jen zlobí.Tak na co se snažit!!!
Nejprve jsem myslela,že je to chyba našeho dítěte,ale jak jsem později zjistila ostatní děti mluvily stejně.
Takže místo,aby učitelé sami ze začátku dětem vštěpovali základy pořádku, je tomu často naopak.Tak v tom dětem kolikrát dělají sami chaos a pak se diví,že to děti neumí a zapomínají.
Je to fakt těžké.A myslím si ,že bez kvalitní spolupráce mezi učitelkou/školou a rodičem se to děti nenaučí.A jak se k tomu nevedou hned na prvním stupni od začátku,později se těžko toto napravuje.
Předchozí