Přidat odpověď
Tvůj přístup je mi sympatický, ale pro mne je špatně položená celá otázka, tedy otázky. "Jak by se podle vás mělo postihovat zapomínání ve škole?" Nemělo by se postihovat, mělo by se vést k tomu, aby se nezapomínalo.
"Zhoršování známky z předmětu nebo známky z chování. Jaká varianta je pro vás přijatelnější? Nebo máte jiný nápad?" Ani zhoršování známky z předmětu, ani z chování za zapomínání není pro mne přijatelné. Anebo přesněji: pokud jde třeba o domácí úkol typu procvičení, neudělání takového úkolu by se mělo promítnout do prospěchu nějakým způsobem samo, ne? Pokud by šlo o nějakou domácí samostatnou práci, ta by se měla do prospěchu promítnou podobně jako třeba školní písemka. Zapomínání není pro mne projevem špatného chování (dříve se říkala známka z mravů, což je slovo zastaralé, ale trefnější). Projevem špatného chování by to bylo třeba v situaci, kdyby žák schválně odmítal něco přinést nebo udělat, aby tím učiteli dal najevo, že ho nerespektuje. Něco takového by se do hodnocení chování promítnout mohlo.
Předchozí