Přidat odpověď
Juillet z tohoto queerty píše : To neni o vyhodach, to je o vyrovnani (v nemcine se to oficialne jmeuje Nachteilsausgleich). Pokud je nekdo dyslektik, tak halt potrebuje v matematice zadani bud precist od ucitele, nebo nechat vic casu na precteni. protoze jinak nehodnotis ciste jenom jeho matematicky schopnosti, ale zatahujes do toho i jeho znevyhodneni. Stejne tak jako zadani prectes nevidomemu treba, nebo mu das zadani v braillove pismu.
Ty na to "Bože můj" a v dalším příspěvku "ADHD není žádnej hendikep, naopak, děti s ADHD bývají nadprůměrně inteligentní, takže to může být i výhoda, ad 2. díky speciálnímu přístupu dítěto neustále strkáš pod nos, že není normální, že je jiný, takže to má spíš opačný efekt, než požaduješ (a argument, že o tom nic nevím, u mě fakt nedopadne na úrodnou půdu".
Z tohoto opravdu vyvozuji, že srovnáváš ADHD s poruchami dys. Děti s poruchou dys jsou velmi často i ADHD, ale nemusí. Dítě s ADHD Ti pár slov napíše dobře, přečte krátký článek bez toho, že by vyskakovalo z lavice, dítě s dys ne. Pro něho to bude nesrovnatelně obtížnější.
A stejně si myslím, že každé dítě potřebuje individuální přístup, ať je ADHD, dys, pomalejší nebo nižší IQ. Samozřejmě průměrné děti to mají nejjednodušší. Vidím to doma. Dceři tak nějak prochází naprosto všechno.
Předchozí