Přidat odpověď
vokounku,
nevidím na tom nic strašného, je to podstatná část práce asistenta pedagoga, proto ve třídách jsou, proto na ně školy dostávají peníze.
U dítěte s AS nejde o nezvládnutí výchovy, ale o to, že zrovna tyhle věci se učí mnohem obtížněji a výrazně déle než děti bez PAS (u jiných forem PAS je to ještě náročnější, AS mají většinou výhodu vyšší inteligence).
Je to úplně stejné, jako práce s dítětem, co mu fakt nejde matematika. Někomu to jde samo, někdo se holt musí trochu učit, a u někoho jsi ráda, že za 9 - 13 let docházky do školy zvládne alespoň základní počty. Přitom v tom ostatním může být i poměrně dobré...Takovému dítěti také pomáhají speciální postupy, z nichž většinu zajišťuje škola formou nějakého doučování, v případě dys- poruch nějakými nápravami...prostě má speciální přístup...a jako na něj má nárok dítě s problémy v matematice, má na něj nárok dítě s AS....holt neumí okoukat, jak se má chovat, nejde mu to samo, a musí se nadrilovat....a přitom je to pro život mnohem důležitější, než nějaké výrazy a rovnice....protože to dítě se s tím pere každý den....a škola by snad měla umožnit dítěti získat kompetence pro život, ne prázdné znalosti bez schopnosti je použít, ne?
Víš, kolik kolem tebe žije lidí s AS?
Předchozí