Přidat odpověď
Účelem IVP je umožnit dítěti přiměřený rozvoj i přesto, že má nějaké zvláštnosti, kvůli kterým mu nevyhovuje pracovat společně se zbytkem třídy. Od toho bych se odpíchla. Pokud je nadaný a nudí se, potřebuje rozšiřující nebo složitější práci, pokud má nějaké potíže pramenící z AS, tak bude IVP řešit i ty.
O IVP žádají rodiče ředitele, ale není to povinné, nemusíte žádat o nic. Možná žádné speciální zacházení není potřeba nebo ho škola dokáže poskytnout i bez IVP. Kdyby tam nějaké potíže byly, tak by ses tu asi neptala, co dát do IVP, ale věděla bys, že právě to, s čím jsou potíže. Hlavní ale je myslím spokojenost nebo nespokojenost dítěte.
Zdá se mi, že je tam ještě úskalí toho, že pokud dítě dosud tak nějak do třídy zapadlo a bylo "ve všem v pohodě", tak vyžadovat od teď speciální zacházení, "podporu, pochvalu, klid, nesoutěžení" nebo podobné věci by ho mohlo při necitlivém přístupu učitelů ze třídy vyčlenit, což by bylo u něho na škodu.
Předchozí