Přidat odpověď
"Není nikde psáno, že se musí zdravé dítě nechat zbit od postiženého a pokud to škola nechce řešit a vymlouvá se na to,že to nejde,pak se zlobte na ně."
Pavlo, uz nekolikrat jsem zde psala, jaka je realita, co se tyce integrace deti do beznych skol. Bylo by samozrejme idealni, pokud by dite, ktere ublizuje/obtezuje ostatni melo individualniho asistenta - pak by s integraci a jeji prospesnosti urcite nebyl problem. V nasich podminkach je k tomu vsak absolutne nutna perfektni spoluprace s rodinou, ktera si vcas zjisti, co je treba, nebo alespon netaji a nebagatelizuje potize ditete. V tomto idealnim pripade, kdy se rodic dostavi s podklady pro zadost o asistenta nejpozdeji na zacatku dubna PRED nastupem do skoly (tomu predchazi pripusteni si problemu, vysetreni, ujasneni si toho, co vlastne vsechny strany chteji s potrebuji a hlavne soucet par dlouhych objednacich lhut), je sance, ze se asistent stihne jiz od 1. zari. Neznam vsak jedine dite, ktere by dostalo asistenta na vsechny hodiny, ktere ve skole travi.
Vzhledem k tomu, ze tato idealni situace velmi casto nenastane, od chvile, kdy skola zjisti a zacne resit, do chvile, kdy se situace opravdu dostane pod kontrolu, muze uplynout hodne casu a zatim mohou byt na kolektivu napachany nenapravitelne skody (nasili a sikana je proste prusvih pro vsechny zucastnene - vcetne pozorovatelu). U nas totiz integrace neni ucinne podporovana.
A neni mi jasne, jak v nasich podminkach integrovat bez soucinnosti rodicu - rodic musi do skoly dopravit papiry, ktere skole nikdo neda, lze je vydat jen rodici (nebo s jeho pisemnym souhlasem).
Předchozí