Přidat odpověď
Ano, máš pravdu, v některých případech by se to tak dalo říct. Selhala škola - nesehnala asistenta. Nevím, kde se pohybuješ, ale sehnat asistenta není na lusknutí prstem ani u dětí, které ho mají doporučeného ze SPC. Trvá měsíce, než se obstarají všechny potřebnosti, než jsou přiděleny peníze, než se najde vhodný člověk...
Konkrétně toto dítě podle PPP nemá být vzděláváno v běžné základní škole, žádné IVP ani asistenta ani integraci nemá doporučeny. Jen jeho rodiče trvali na tom, že to "zkusí" v normální základce. Navíc se neřídili varováním, že pendlování mezi dvěma školami (duben-říjen vesnice, listopad-březen město) nezvládne, že je to důrazně nedoporučeno (např. čtení se v jedné vyučuje analyticko-syntetickou metodou, ve druhé genetickou, v jedné je AJ od 1. třídy, ve druhé od 3. třídy, každá škola má jiný ŠVP). Když na tom trvají, ať zkusí zahájit školní docházku v té vesnické škole, ale že nemají situaci ještě víc komplikovat tím střídáním a že už před zahájením školní docházky je vysoce pravděpodobné, že to pro něj není správné řešení (důvodů je prostě víc, ne jen ta LMR). Neřídí se tím, trvají na tom, že bude na základce a bude pendlovat. PPP jim doporučení k IVP a integraci nedá, bez toho není šance získat asistenta, rodiče si asistenta platit nebudou, nechtějí nic jiného, než aby kluk byl v ZŠ. Jeho školní výsledky hovoří zcela jasně, nezvládl ani učivo 1. ročníku, ale jim je to prakticky jedno, hlavně, že tam je. A tak teď co je špatně?
Už se opakuju, je to trapné...
Má PPP proti svému přesvědčení a přes nepříznivou diagnózu doporučovat IVP a integraci v běžné ZŠ, když podle jejího ŠVP není schopno se dítě vzdělávat?
Má škola tlačit na PPP, aby se tak stalo?
Má škola tlačit na rodiče, aby dítě dali do odpovídající doporučené školy?
Odpovídající ŠVP pro dané dítě není na běžné ZŠ k dispozici, je to tak, taková je situace, i když se to zastáncům inkluze a integrace nelíbí a představovali by si jiný model. Ten tu ovšem není z mnoha důvodů. Až bude, nebudou školy se vzdělávacími programy praktická škola nebo speciální škola zvlášť, ale budou děti v jedné místnosti vyučovány každé podle svého plánu. Bude muset být úplně odlišné prostorové a hlavně personální obsazení ve školách. To teď ale není.
Předchozí