Přidat odpověď
Taky mám červencového syna, který půjde teď k zápisu. Ve školce s ním coby předškolákem pracují, ve druhém pololetí bude s ostatními předškoláky chodit jednou týdně do své budoucí školy na další předškolní přípravu. Předpokládám, že kdyby nebyl zralý na odchod do 1. třídy, daly by paní učitelky vědět včas. První náznaky uvidím už během zápisu - dceřin pohádkový zápis do 1. třídy trval skoro hodinu a půl a během něj byly děti řádně proklepnuty ve všech možných disciplínách.
Nezpochybňuji přínos odkladů tam, kde je pro ně opravdu závažný důvod, ale setkávám se čím dál častěji s tím, že rodiče se snaží za každou cenu získat pro své dítě odklad jen proto, že odklady se dle jejich názoru množí jak houby po dešti a jejich dítě, ačkoli je na školu zralé, by bylo v nevýhodě oproti starším (silnějším, vyspělejším). Takto odklady dále podporují a pro "neodkladové" děti situaci zhoršují.
To mi jako matce budoucího "neodkladového" dítěte příjemné není. Mluvila jsem s několika svými dávnými učiteli a všichni se shodli na tom, že myšlenka "prodloužení dětství" je podle nich blbost, a argumentovali mj. tím, že ve druháku dosahují "odkladové" děti plnoletosti a často začínají na školu kašlat.
Načasování maturity tak, aby se krylo s dosažením plnoletosti nebo ji těsně následovalo, je prostě daleko lepší.
To, co tu čtu výše, že 10 dětí ze 16 mělo odklad, mě děsí.
Nezbývá mi než doufat, že u nás to bude jinak a že v okolí bude víc dětí, které půjdou do 1. třídy v čerstvých 6 letech, než dětí nastupujících s odkladem.
Předchozí