Přidat odpověď
Protože jednak už v MŠ byl ve speciální třídě, nemluvil do pěti let (a i teď ve více než 9 letech jsou jeho vyjadřovací schopnosti velmi slabé), zaostával za ostatními dětmi. Měl dva odklady - to asi taky mělo nějaký důvod. Podle odborných vyšetření IQ pod 70b. (to prostě samo nenaroste) a k tomu ADHD. A za druhé - k získání asistenta je třeba mimojiné čas. Když to dítě přijde v půlce listopadu, nějak se rozkoukává, v prosinci se začne něco řešit, než proběhnou opakovaná potřebná vyšetření, je v lepším případě leden. Z kraje se pak dovíme, že asistenta za takových a takových podmínek ano, ale až od nového školního roku. Ale podmínky nejsou splněny, takže stejně nic. A dítě jde zase mezitím v dubnu do jiné školy, takže se všechno stejně zastaví. Jak to teda chceš řešit? Nemluvě o tom stále základním a důležitém: podle psychologa pro něj není vzděláváni v ZŠ vhodné, proto nejsou splněny byrokratické podmínky pro získání asistenta v ZŠ. Kraj ho jen tak nezaplatí, škola taky na to nemá.
Ano, někde to jde, asistenti jsou, to je dobře. Někde ne a já za to nemůžu a ani těch 24 dalších dětí za to nemůže. A dalších 22 dětí v té druhé škole, kde taky nemá asistenta a taky je z té situace učitelka zralá na blázinec, protože nemůže dostát všem požadavkům, které jsou na ni kladeny.
A to jsem ještě nezmiňovala... máte představu o platech asistentů pedagogů a nedejbože osobních asistentů? Dostávají zaplaceno od hodiny, kterou s dítětem stráví, v platové tabulce někde blízko a hluboko, když dítě do školy nepřijde, otočí se na podpatku a ten den smůla - nevydělávají. A pak skončí školní rok, pro příští je asistence omezena na méně hodin denně nebo dokonce zrušena, takže si jde hledat jinou práci. Pomocná síla za kasou v SM se má asi líp.
Předchozí