Přidat odpověď
Jak funguje integrace dítěte s PAS v běžné škole dle Vaší zkušenosti? Probírám nyní s rodiči z pohledu AP vhodnost zařazení jejich dítěte do běžné ZŠ. Dítě je nyní integrováno v běžné MŠ, snažíme se zvládat úkoly, které plní i ostatní děti. (někdy naprosto bez problémů, jindy z důvodu nezájmu o činnost či "přebývání více ve fantazijním světě" zcela neúspěšně). Velkým problémem je pro dítě setrvání v komunikačním kruhu, zapojení do her obzvláště hudebního charakteru či kolektivních her, které bývají hlučné. Pedagogové ZŠ, do které by rodiče chtěli dítě integrovat, tvrdí, že dítě bude muset v případě integrace zvládat režim školy (plnit stejné úkoly jako ostatní děti, také ve stejném rozsahu, vydržet při práci v klidu a nerušit spolužáky. Dítě by mělo být prý schopné pracovat víceméně již na slovní pokyn AP, neboť ten není osobním asistentem dítěte, aby mu např. dopomáhal při stříhání, malování ap.). Z tohoto důvodu doporučují pro dítě spíše nástup do speciální školy. Vyslechla jsem také jiný názor pedagoga, který má integrováno dítě s PAS v běžné škole, kde je AP plně k dispozici dítěti, dle možností i jiným žákům, dítě nemusí na základě doporučení SPC navštěvovat všechny hodiny vyučování. Jakou máte zkušenost vy?
Předchozí