Přidat odpověď
Nechci zasahovat do sporu, ale myslím si, že klíčové vůči školám je "dokumentovanost". Pokud mi prostě ředitel dá takovýto návrh, tak ho má druhý den zpět mailem jako "zápis z jednání" s žádostí o připomínky. Na papíře buď odvolá, ale daleko pravděpodobněji se bude snažit situaci vysvětlit, obhájit, apod. Jenže přesně tím ji vlastně potvrdí.
A pak má (třeba i po odchodu dítěte) smysl dokumentaci předat např. ČŠI.
ALE zažil jsem situaci, v jiné třídě než byl můj syn (tam byl učitel zlatý se svatozáří), kde odcházelo postupně víc jak půlka třídy kvůli novému nekvalifikovanému učiteli. Dnes by to bylo snadnější, dnes jsou jasná kvalifikační pravidla a výjimku by si ČŠI vychutnala. Ale tehdy přišla na základě žádosti zřizovatele do školy ČŠI a ředitelka nařídila jednomu učiteli, že musí za toho nekvalifikovaného udělat přípravu a nacvičit to s ním, provádělo se "náhodou" opakování a to přeci jen děti uměly. Ve škole se musely zbourat třídy do U, protože ten mladej vyžadoval frontální výuku, tak aby to nedráždilo. ČŠI nezjistila nic, rodiče (stěžovatele) nekontaktovala a dala za pravdu škole. A aby neodešli s prázdnou, našli formální problémy u jiného, jinak dobrého kantora, kterého jim ředitelka předhodila...
Takže ... ani to nemusí pomoci.
Předchozí