Přidat odpověď
Mam sjednanou pojistku bytove jednotky a pojistku domacnosti. V tomto roce je chci nechat sloucit do jednoho balicku, bude to levnjsi. Ale. Když jsem stanovovala celkovou cenu domacnosti, dělala jsem to tak, ze jsem si sepsala, kolik co stalo. Uvedu nejake fiktivni ceny: kuchynska linka - 300 tisíc, knihy 200 tisíc (mame jich fakt hodne), pribory 5 tisíc, postelovy ram 5tisic atd. Proste jsem udelala soupis vseho, co mame, vedu si domaci ucetnictvi. Ale jak se třeba hodnoti obleceni, boty atd?
Do formulare jsem vyplnila celkovou hodnotu, podle toho mi vypocitali rocni pojistku. Když by se stalo, ze byt třeba vyhori - jak se bude dokazovat, ze jsem opravdu mela to, co jsem nahlásila? Mel by se na to někdo prijit podivat z domacnosti, nez tu pojistku aktualizuji, a potvrdit, ze jsem si nic nepridala? Delala jsem to s financni poradkyni, ale ta proste jen napsala, co jsem ji rekla. A to se mi moc nezda. Jak se dále postupuje, když třeba v budoucnu vymenime nabytek za drazsi?
Ted me napada, ze kuchynska linka asi patri do pojisteni bytove jednotky. Nekde jsem cetla, ze kdyby se byt/dům postavil vzhuru nohama, tak vse, co je pripevneno napevno a "nespadlo by", patri do bytove jednotky. A zbytek do vybaveni domacnosti. Mmch, kam patri predokenni rolety pridelane napevno?
Nejak si s tim nevim rady. Mate nejakou osobní zkušenost? Dekuji.
Předchozí