Přidat odpověď
Prezident řekl hovadinu, nicméně třeba příklad z praxe - škola vzala do každého ročníku i cca 2 děti, které na praktickou školu byly chytré, ovšem z hlediska běžné školy byly zralé na praktickou školu. Rodiče ředitele uprosili. No tak jo - všichni ve třídě věděli, které děti to jsou, jaké mají problém, v čem mají úlevy apod. Jenže problémy v tom, jak prakticky poskytovat vzdělání současně těmto dětem a zároveň nadprůměrným dětem, průměrným i podprůměrným a pak těmto dětem, vznikly. Takže se vymyslela extra třída a horko těžko poskládal rozvrh tak, aby speciální učitelka měla v této extra třídě tyto tzv. praktiky na předměty, které byly mimo jejich chápání - takže matematika, chemie, fyzika, čeština - a nevím, které ještě. Tam se prostě tyto děti učily zvlášť dle svých schopností a na ostatní předměty docházely do svých tříd. A ono to skvěle fungovalo. Než se cosi na ministerstvu vymyslelo a tak přišla kontrola na školu a s ní tučná pokuta, že škola separuje děti podle inteligence a že to je špatně. No tak se třída zrušila a děti zůstávají ve třídách i třeba na tu matematiku, kde učitelka teda neví, komu se víc věnovat, nehledě na to, že tyto děti samy bez dozoru prostě nepracují a pokud učitelka vykládá běžnou látku, tak jen zírají do zdi, protože tomu nerozumějí a na to, aby se jim extra věnovala, zas není čas, protože ostatní ji taky potřebují. Takže pitomci vytvořili zákon a podělali to, co fungovalo.
Ať žije integrace za každou cenu. A jestli to sloučení prospělo těmto dětem? Rozhodně ne - nejvíc jsou bity právě ty znevýhodněné.
Předchozí