Přidat odpověď
Bin,
ne, já si to opravdu nemyslím, naopak tu už dlouho obhajuji i "socializační" funkci školy.
Jen jsem realista a neumím si moc dobře představit, jak ten mentálně postižený bude třeba v sedmé, osmé třídě "šťastnej" mezi vrstevníky, kteří na něj sice můžou být hodní, ale těžko se s ním budou nějak blíž kamarádit.
Nejsem zas takový "laik", jak si myslíš, a viděla jsem v životě dost postižených jinak, než jen "z rychlíku", viděla jsem, jak pracují v chráněných dílnách, co vyrábí v ústavech sociální péče (jeden takový výrobek poměrně často nosím a moc se mi líbí), komunikovala jsem s nimi v rámci různých projektů, a právě proto si je neumím představit na druhém stupni klasické základní školy - protože by tam spokojení nebyli. A naivně se domnívám, že inkluze má být prospěšná OBOUSTRANNĚ.
Předchozí