Šuplíku,
na tohle mi přijdou dobré ty programy DVPP. Ta specka, co ji mám já, např. Sice se nedozvíš, jak je metodicky vést, protože didaktika jednotlivých předmětů pro jednotlivá postižení se tam nebere, ale získáš přehled o těch postiženích, o podstatě jejich problémů a o běžných pomůckách. A tím, že máš tu učitelskou praxi, většinou si to člověk dokáže namontovat na ty svoje podmínky.
Problém je pak spíš v penězích, protože většina pomůcek je drahá a škola má na integrovaného žáka něco jako 100 Kč na rok
(teda alespoň já na toho svého mám tolik, nestačí mi to ani na bzučák
).
Plus by právě měl na škole působit speckař, který by běžně neučil, ale znal by prostředí školy, měl možnost navštěvovat jednotlivé vyučující v hodinách, vést speciální hodiny pro některé žáky (to máme třeba pro děti s SPU, mají místo jedné běžné hodiny ČJ svoji ČJ). Ten by pak mohl jednotlivým vyučujícím opravdu poskytovat účinnou pomoc při práci s jednotlivými integrovanými žáky.
Bohužel ale tohle skoro nikde nefunguje. I u nás na škole jsme minimálně 3 absolventky nějaké formy spec. ped., ale normálně učíme, nikdo není školní speciální pedagog, který by se o tohle vše staral.