Přidat odpověď
Ano, ale to není nic proti integraci jako principu.
Školy začasté integrovat nechtějí, jenže je to tak, že i kdyby chtěly, tak ani nemohou. Ideální pole pro formulování důvodů, co a proč nejde.
Jinak já mám svoje "postižené" dítě taky ve speciální školce a mám ho tam naprosto cíleně, protože je na místě, kde děti rehabilitují špičky v oboru a dělají obrovské pokroky, kterých by se těžko dobraly jinde.
Tohle totiž je něco, co by se mělo diskutovat, jsou "speciálky", které by bylo velmi škoda zrušit, lidé, kteří tam pracují, tak pomáhají daleko efektivněji s jasným efektem pro děti.
Takové školy by měly existovat variantně k integračnímu programu.
Ono by ani nebyl takový problém rozlišit, které takové školy jsou dobré a které jen odkladiště, tohle většinou pozná i soudnější mírně poučený laik. Blbé ale je, že pokud by se takové třídění konalo, téměř jistě se nikdo lidí, schopných rozpoznat kvalitu, ptát nebude, a zruší se přednostně ty nejlepší školy. Podobně jako je to např. s porodnicemi.
Předchozí