Přidat odpověď
Díky všem z zkušenosti.
Samozřejmě mě ani nenapadlo, že by na mff bylo lehké studium. To tam s takovou představou opravdu někdo jde???
A nenapsala jsem, že bych se musela doučovat středoškolskou matematiku, ale napsala jsem, že bych si ji musela osvěžit, což je podstatný rozdíl. Prostě proto, že jsem ji 10 let nepoužívala, ale nikdy mi nečinila problém. To doučení jsem psala o fyzice a to bych myslím dala, pokud bych se kousla.
Ale zdejší diskuze mě utvrdila v tom, že se přihlásím na PedF. Jde mi totiž hlavně o didaktiku matematiky. Ideálně by mě bavilo učit matematiku celou ZŠ, tj. první i druhý stupeň, ale to se v ČR moc nenosí a vím, že učitelství 1. stupně ZŠ jako takové by mě nebralo. Hodně mne oslovila právě Hejného matematika a tak nějak doufám, že se touto metodou bude učit čím dál tím více. Když jsem byla na podzim na besedě s panem profesorem, tak zde padla info, že již se testuje i na druhém stupni. Samozřejmě, že zde by pak měla být ta návaznost na stupeň první. Mrzí mě totiž, že mnoho učitelů matematiky dětem matematiku spíše znechutí. Ráda bych, abych třeba i já přispěla k tomu, že pomůžu v dětech rozvinout logické myšlení a hlavně chuť a nadšení do matematiky. Z vlastní zkušenosti vím, že na učiteli hodně záleží.
Co mě od studia odrazuje je čistě moje obava o to, jestli nejsem blázen, kdy chci v tomto věku učitelství studovat a někdy před skoro před čtyřicítkou bez praxe do tohoto oboru pronikat a sbírat zkušenosti, které jsem už dávno mohla mít nasbírané. Faktem je, že za tu dobu, co se rozmýšlím, jsem už mohla mít půlku studia za sebou. Takže asi do toho půjdu, jinak mě to bude už navždy mrzet.
Předchozí