Přidat odpověď
ja to beru tak, ze je to z velke casti i otazka toho, co my jako ucitele chceme. A pak je take problem hodinovych dotaci... Me se libi, ze Hejny necha studenty si vetsinu vzorcu odvodit, dlouho pracuje jen na priprave, aby umeli zachazet se souradnicemi a vektory. Odvozeni ma metodou postupneho uvolnovani souradnic, coz mi prijde fakt jednoduche a uderne.
Kdyz ucitel ve dvou hodinach studenty seznami se vsemi tvary zapisu primky a pak na to dostanou pisemku, tak je jasne, ze to resi tim, ze se to nazpamet nadrti.
Me osobne se vic libi pristup jit po pochopeni a vzrocu uvadet co nejmin. Dokonce docentka, co nas ucila rikala, ze videla, ze trebas kombinatoriku nejaka ucka oducila, aniz by uvedla jediny vzorec. A ono to tak fakt jde. Vsechny vzorce na variace, permutace, kombinace plus s opakovanim nakonec studenty zahlti a zacnou se orientovat na to, aby je umeli a pak je prirazujou jako kolo stesti. A vsechny priklady lze pritom resit usudkem.
Jinak Hejny uci i vysokoskolaky. V podstate stejnym zpusobem. Ja s nim nekriticky se vsim nesouhlasim, ale rozhodne to je tisikrat lepsi nez soucasny zpusob vyuky.
Předchozí