Přidat odpověď
Ohledně matematiky jsem četla článek paní Jany Bradley, která žila dlouhé roky v USA a její dcery tam chodily na ŽŠ. Paní Bradley je učitelka a nyní má děti zpět v české škole. Popisovala výuku matematiky v USA a uváděla tam, že výuka nemá žádný systém, nic na sebe nenavazuje a děti matematice vůbec nerozumí. Jako příklad uváděla, že se děti neučí násobilku nebo zlomky. Takže příklady, kde bychom použili násobilku, logicky odvozují. A to tímto způsobem. Například 20 děleno 4 dělají tak, že od 20 odečítají postupně číslo 4, a potom ty 4 sečtou a mají výsledek 5. Zatímco Čech by měl výsledek ihned z hlavy. Vůbec se neučí dělit, tak jak jsme zvyklí my, a pokud výsledek není celé číslo, tak to prostě zaokrouhlí odečítáním, jak jsem popsala výše. U tohoto příkladu je to ještě možné je, ale představte si, kdyby měli z hlavy spočítat 320 dělono 8, tak budou odečítat 8 čtyřicetkrát a přitom se ještě mohou splést...
Předchozí