Royo, ale jo, to je pravda, že věkově homogenní školní třídy nejsou ideální sociální skupina. Ano, je to umělé prostředí,s jakým se člověk později v životě (většinou) nesetká.
Ale sociální roli škola přesto plní. Protože k ní bohužel neexistuje vhodná alternativa. Teď se jistě mohou ozvat rodiče doma vzdělávaných dětí, že oni si alternativu našli, ale pro každé dítě a každou rodinu to není schůdné.
Mně se kdysi myšlenka domácího vzdělávání také mihla hlavou (ano, také mám geniální dítě nudící se v běžné základní škole
), ale pro moje dítě i pro mě by to byla smrt. Protože moje dítě miluje lidi, miluje kolektiv, je to extrémní extrovert, který potřebuje dav, potřebuje obecenstvo, a kdyby se doma veškerá jeho energie valila pořád jen na mne, extrémního introverta milujícího ticho a samotu, vůbec by to nefungovalo. Čas bych na něj měla, pracovat jsem nemusela, ale on by se mnou doma nebyl šťastný, i když bych ho možná v některých směrech učila příjemnější formou, než učitelky ve škole. Chodil rád do školky, a najednou by přišel o denní kontakt s kamarády. Ta škola, která ho v mnohém prudila, byla menší zlo.