Přidat odpověď
vypadá to, že máš s cizími jazyky a jejich učením zkušenost - tak se chci zeptat
je vhodná metoda, kterou popisuješ u svého 5letého syna vhodná i pro děti nad 10 let?
já jsme třeba žasla, že v češtině ještě neznali větné členy, ale v angličtině po nich chtěli poznat podmět a přísudek, to mi připadalo úplně mimo, na druhou stranu já jsme systematik, syn taky, mně vyhovuje naučit se slovíčka, naučit se jejich tvary, naučit se gramatiku, pochopit to a pak až tvořit věty, naposloucháním nedokážu absolutně nic, už proto, že mám ohromný problém odlišit od sebe jednotlivá slova, prostě to nejde a když nám pustili CD s nějakou situací dejme tomu z ulice nebo obchodu, tak jsem byla absolutně v koncích
možná být tam a muset, tak by se to nějak poddalo, ale v našem prostředí mi připadá, že od jistýho věku už tím naposloucháním naučit jazyk nejde - a nebo je to jen způsobem uvažování a nebo tím problémem se sluchem nebo rozpoznáním zvuků?
jinak maturovala jsem z angličtiny v roce 1994 a uměla jsme se domluvit i v cizině, od té doby jsem hodně zapomněla, bohužel, ale měli jsem tenkrát tu úplně běžnou výuku a mně to maximálně vyhovovalo a ze současných učebnic kluků nejsem schopná jim pomoct vůbec s ničím, zadání anglicky, takže nerozumím, doplnit slovo do věty, když není nikde vysvětlený, o co vlastně jde, je tam jeden vzorový příklad, ale ten samozřejmě nesedí na všechno, potřebovala bych mít napsaný, že jde o třeba předminulý čas, ten se tvoří takto a pak teprve ten příklad, ale ze vzoru to nepoznám (teda to, kam jsem ještě nedošla s opakováním podle svých starých sešitů)
Předchozí