Přidat odpověď
Withep, to je určitě fajn, přenést na něj zodpovědnost, ale není to tak snadný, syn třeba klidně řekne, tak já to dělat nebudu, protože to nezvládnu a klidně půjde do školy bez toho úkolu. Co uděláš potom? Že to udělá teď na konci druhého stupně není až tak vyjímečný, ale on to dělal i ve druhé, třetí třídě. Důsledky, že nesplnil úkol ho možná žraly, i když to nedával najevo, ale nebyly rozhodně dostatečnou motivací. Stejně tak ve škole když mu něco nešlo, tak nebylo síly ho k tomu dotlačit, aby to udělal, takže na konci týdne měl vždy seznam úkolů, který měl dodělávat doma, doma stejná písnička a pořád dokola.
Ono se těžko přenáší zodpovědnost za něco, co si to dítě nevybere, co vlastně dělat NECHCE. To je hrozně těžký. Věkem je to snadnější v tom, že má nějaký cíl - SŠ, která ho zajímá, ví, že chce udělat maturitu. Ale osmileté dítě nemá žádný cíl, je mu úplně ukradená nějaká škola (teda jemu fakt byla) a úkoly, které jsou momentálně nad jeho síly, jestli měl nějaký cíl, tak do školy nechodit.
Předchozí