Přidat odpověď
Dle mého názoru je podivný systém učitelských aprobací. Plno teorie pedagogiky, to dřív nebylo. Na zš neboli měšťance učili lidi z učiteláku, tj. maturanti. (z těch ústavů pak vznikly ped fakulty). Na gymnáziích učili profesoři, což byli absolventi filozofické fakulty, tj. vystudovali jeden, dva nebo více oborů dnešní filozofické, přírodovědecké či matematicko-fyzikální fakulty. Nějakou pedagogiku po nich snad nikdo ani nechtěl, chtěla se odborná znalost. SŠ profesoři byli i odborně činní, např. vytvořil anglicko-český slovník ap.
Od pedag. fakultách mluvil docela s despektem bývalý ministr Pilip, nicméně nepřičinil se o jejich transformaci či zrušení. Tyto fakulty bych ponechal pro učitele zš, tam by mohlo stačil 3-4 leté studium, kdežto na sš by měli učit lidé, co vystudovali obor jako takový, např. matematiku, fyziku, biologii, jazyky na filozofické fakultě atd.
Předchozí