Přidat odpověď
Tino tak samozřejmě možné to je. Já ani netvrdím že to neumí žádné pětileté, ale že to rozhodně není běžný standard. Ano jistě jsou předškolní děti se silným zájmem o matematiku, koneckonců se tak projeví i některé "diagnozy", třeba autistického spektra.
Ale to zas často bývá kompenzováno tím že zvýšený zájem o čísla, ale za třeba (ještě) neumí jiné věci. Prostě aby předškolní dítě umělo v takovém rozsahu počítat, číst, psát, rozkládat slova, a navíc to byly všechny děti kamarádek, to už prostě dost silný kafe.
A ještě jsem k tomu chtěla dodat - "vyjmenovat" čísla do 100 nebo třista, není o počítání, ale to je na úrovni básničky, to dokazuje snad leda schopnost pamatovat si naučený text.
(což nijak neshazuji, ovšem tady je dost podstatný zda to dítě baví jaksi samo od sebe, nebo zda ho to někdo driluje aby se mohl "pochlubit" malým géniem)
Dítě by v počátcích "učení" počítání mělo chápat především princip a na ten stačí i umět "do pěti". Pokud pochopí princip, pak už není problém aby se postupně naučilo bez problémů a bez drilu počítat do libovolna, jak to bude ve škole naskakovat. A bude to na jedničky :)
Ovšem o schopnosti správně počítat a jak jim jednou půjde matika - u dětí které jen umějí před nástupem školy odříkat čísla za sebou ještě nemusí vypovídat zhola nic.
Předchozí