Přidat odpověď
Anni - tak můj syn trpí kombinací různých dys vad - ono to zas není tak jednoduché, protože i projevy a důsledky u stejného typu vady jsou různé.
Konkrétně u nás - dalším problém je v tom, že syn má velmi pomalé osobnostní tempo. Takže u nás se osvědčilo - trénuje se psaní, ale to jen krátce, aby se neunavil. Pak se jede na doplňování - u všeho musím sedět, protože vše musí zdůvodnit, jakmile se zarazí, musím zjistit, proč to udělal, dost často slovu nerozuměl, v čteném textu katastrofa, protože zaměňuje hlásky a dělá jako by nic, jak čte nahlas, soustředí se na čtení a vypustí smysl. Abych ho donutit přemýšlet nad textem, musí číst jen tak pro sebe - jestli chápe, co čte, jsme trénovali tak, že následně řekl odstavec svými slovy. Souvětí jsou katastrofa, v matematice obr problém. Učí se souvětí rozdělit do více jednoduchých vět. Ale to vše trvá dlouho. Základ je v tom, že musí mít čas.
Tyto poruchy nezmizí, jen doufám, že ten nácvik pomůže k zautomatizování a zvýšení rychlosti.
Co se týká diktátů - funguje jediné, musí mít dost času na to, aby si napsaný diktát sám a bez vyrušování měl čas přečíst a opravit - on pak po sobě ty chyby najde. Je toho prostě víc.
Předchozí