Šuplíku,
tak pro mě byla podstatná už samotná obecná didaktika...zjistila jsem, že sice jakési povědomí o tom mám, ale pomohlo mi to si to trochu utřídit. Navíc jsem měla štěstí, že v UHK jsou ulítlí na alternativy, takže půlku didaktiky jsme věnovali alternativám, zatímco seznamy pojmů nás víceméně minuly.
Pak třeba teď na JCU didaktika počátečního čtení a psaní...stručně, jasně...a jak se mi to teď hodilo. A zase, nikdo nás nedrtil pojmy, ale proč se písmenko učí nejdříve číst a pak teprve psát už vím
.
A jo, mám i tu opačnou zkušenost, úplně na nic byla Didaktika ve speciální pedagogice (UHK), i když jsem od ní dost očekávala, no a pak na JCU didaktika geografie. Tam byl přesně ten odborník na geografii, konkrétně na sociální geografii, povídat o tom uměl hezky, ale v životě na ŽŠ, natož pak na prvním stupni, neučil, a nám nepředal jedinou pro praxi použitelnou informaci, i když na nás 10 vyučovacích hodin valil jednu informaci za druhou...a sláva za to, že jsme u něj nemuseli dělat zkoušku, protože na otázky ve výuce jsme byly schopné odpovídat dvě...já díky zájmům svého muže, takže jsem měla jakési povědomí o aktuálním dění ve světě, a pak jedna, co má ten zeměpis vystudovaný. Fakt pakárna.