Ráchel,
no hele, prvňáky jsem během týdne naučila rozeznávat 8 květin. 30 by během roku klidně zvládli, stačilo by je mít ve skleničkách ve třídě. Ono jde právě o to naučit je správně koukat...ten prvňák bude spíš sledovat celek a tak se sice naučí 30 kytek, ale je důležité, aby se ty kytky dost lišily svým vzhledem. Takže vezmeš ten základ...tedy nejznámější a typické představitele jednotlivých řádů. No a pak můžeš rozšiřovat, už ne třeba po třiceti, ale zato přibližovat vzhledově a učit porovnávat a rozlišovat.
A samozřejmě, když to na ně člověk vybalí poprvé na druhém stupni, že s tím ty děti problém mají
.
Přitom ty prvňáky to často zajímá, učí se to rádi, mnohem radši než třeba psaní.
Jo a ty pojmy někdy ty malé děti vstřebávají mimoděk, stačí je používat v řeči...na druhém stupni už to většinou tak dobře nefunguje, ta nápodoba.
Já si třeba konkrétně na ty kytičky dělala svoje pracovní listy taky sama, protože mi naopak přišlo, že v těch pracovních sešitech je toho málo proti tomu, co by ty děti mohly dělat. Nejtěžší pro ně bylo si přečíst, jak se ta kytka jmenuje a i to zvládli....
Takže ta přiměřenost musí být v obou směrech...nechtít příliš, ale také nechtít příliš málo.