Přidat odpověď
Martino, takže když je dítě nešikovné, nemá se snažit (připravovat se doma), ale prostě za výsledný výkon dostávat trojky? A šikovné dítě, které se nesnaží (mít to krasopisněji, rychleji) má mít za jedna, protože jeho výkon je daleko lepší než toho trojkaře? FAKT?
Jestli si děti ukazují sešity a tvé šikovné dítě je dotčené, že někdo za svoji snahu, píli a pokrok dostane jedničku, ačkoli výsledek jeho snažení je horší, než co zvládne ono levou zadní (a má za to dokonce jenom 1-), tak to svému šikovnému dítěti vysvětli. Že škola není závodní dráha, ale místo, kde se všichni učí. Známky jsou z principu špatně, ale když už je mají, je potřeba je brát vzhledem k vlastním možnostem. Jestli by to dokázal lépe, kdyby se trochu zapřel do krasopisu, tak bude mít jedničku. Jestli o takto "vydřenou" jedničku nestojíš, tak mu vysvětli, že to není potřeba, že ti "stačí" 1-, a jemu by měla taky když ho snaha o krasopis nudí (já bych to tak udělala). Mít jedničky zadarmo je ostatně taky nuda, to by jste si nepomohli.
Pokud bych za těchto okolností něco řešila, tak to, že se šikovné dítě ve škole nudí, nikoli známky (jeho, natož ostatních dětí).
Předchozí