Přidat odpověď
Delete. jenže tady je docela výrazný problém - jak to vysvětlit tomu děcku?
samozřejmě že chce mít jedničku, když vidí, že umí a má líp udělanou práci než spolužák a on dostane jedničku a nadaný dítě třeba 1- jen proto, že "má na víc", takto to nejde,
mám doma taky nadaný dítě, a taky by se mi nelíbilo, kdyby nosil dvojky za dobře udělanou práci a on sám by vnímal, že jeho znalosti a umění nestačí, zato Pepíček to tak umět nemusí a jedničku dostane
tady je jediná cesta, vlastně dvě nebo možná i tři, ale jsou složitý
ta nejjednodušší je známkovat spravedlivě pro děti a pro rodiče, takže za splněnou práci jednička a neohlížet se na rozdíly v pokroku
druhá možnost je neznámkovat - ta se mi líbí nejvíc, a ještě k tomu ideálně přidat práci navíc pro šikovný - jenže - co dál? co ve druhé, třetí nebo osmé třídě, když to děcko zvládne učivo celé základky (třeba v jednom předmětu) za první stupeň? na to naše školství připravený není, a přitom je to možná věc, stačí mít dítě s dvojí výjimečností, a nejsou až tak vzácní, existují
další možnost je asi ideální po všech stránkách - najít školu, která umožní rozvoj "mezi svýma", což teda odporuje inkluzi, nevylučuje se to s integrací, skupinová integrace je super věc a nakonec se tam i ta inkluze dá nacpat, když je dost velká škola a má dost asistentů
jen to něco stojí rodiče, ty školy jsou buď málokde, nebo soukromý, případně kombinace obojího
ale známkovat šikovný dítě přísněji jen proto, že ho to nestojí žádnou práci, to se přece nedělá, když se podíváš na klasifikační řád školy, určitě je tam popsaný výkon na všechny stupně známek, a tam není nic o srovnání, ale právě o tom, jak vypadá práce
od jistýho věku můžeš děcku vysvětlit, že zatímco zbytek třídy sotva chápe sčítání pod sebou, ono už zvládá mocniny, takže ho budeš známkovat jinak - za učivo, který se učí, bude mít papír na integraci, bude mít nepochybně za sebou pár vyšetření v ppp, bude mít dost rozumu na to, aby to pochopilo. Nebude dělat s ostatníma a bude to vědět ono i ostatní
ale určitě to nebude ve všech předmětech
mimochodem takový krasopis je zrovna věc, kterou bych neznámkovala vůbec, já sama jsem mívala z psaní trojku, kazilo mi to známky i radost, na vysvědčení mi většinou tu dvojku dali, ale mívala jsem samý jedničky a k tomu dvojku z psaní a tělocviku :) to je jen talent, na pohyb i na psaní, nic víc v tom není, a talent se známkovat nemá
taky po děcku nikdo nechce složitou gymnastiku jen proto, že umí kotrmelec a nedělá mu problém ho kdykoliv předvést, tak proč by mělo předvádět znalosti větší než ostatní? jen proto, že na to má?
z toho už jsem vyrostla :)
Předchozí