Delete, takže jestli to dobře chápu, podle tebe šikovnější a rychlejší dítě má dostat náročnější práci a za to ho je dobrý hodnotit. Když se mu to nepovede, třeba nevyřeší příklad z matematiky, tak dostane špatnou známku.Ne, Kamisi, nic takového jsem nenapsala. Už jen to "špatná známka" je to, co vnímám jako problém známkování. Už vůbec nikde nepíšu o tom hodnotit známkou každý prd, který dítě udělalo.
Známkou lze ohodnotit určitou úroveň jeho dovedností...ale bez toho citového zabarvení....podobně jako jsem to popisovala v tom britském systému. Tam není, že dítě něco nezvládlo...ale je tam daná úroveň, na které se zrovna pohybuje a z které se lze posunout pouze výš.
Takže ne, nepochopila jsi dobře, co jsem myslela. Známka je jen nástroj. Lze ho používat neškodně, prospěšně, nebo jím lze všechno zničit. Problém je, že v nás je ten zničující způsob tak zakořeněný, že si už vůbec nedokážeme představit, že se dá tento nástroj používat i prospěšně, proto ti, co vnímají tu škodlivost, vidí cestu ve zničení nástroje...jenže problém je, že ten nástroj bude nahrazen jiným...a pokud se nezbavíme toho nesprávného používání, bude i další nástroj používám špatně. Nebo máš dojem, že slovní hodnocení "Janička je šikulka, je hodná a všechno umí." a "Pepíček je lajdák, nic ho nebaví a zlobí." jsou v něčem lepší? A bohužel, já jsem zatím moc slovních hodnocení bez "šikulkování" nečetla. Dokud nebudeme umět nástroje používat, je úplně jedno, jaké používáme. A nejde jen o učitele, ale i o rodiče, co chtějí. A pořád je většina těch, co chtějí slyšet, že jejich dítě je nejlepší, nebo alespoň že není nejhorší
.